Les caseres del tresor són una eina tecnològica molt senzilla d'utilitzar, amb la qual pots crear activitats de recerca per a tot tipus d'edat i tractant qualsevol contingut. A més a més, es tracta d’un recurs educatiu que ens permet desenvolupar un tema concret utilitzant les TIC.

Consisteix en realitzar una sèrie de preguntes i fer una llista de direccions de pàgines web de les quals es poden extreure les respostes. Algunes inclouen una “gran pregunta” al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits en el procés.
Així, podem dir que les caceres del tresor són estratègies útils, per una banda per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats i procediments relacionats amb les tecnologies de la informació i, per l’altra, també són estratègies útils orientades cap a la investigació d’informació que l’alumnat interactua i que prové de recursos d’Internet.
Les caceres del tresor reuneixen la següent estructura, una estructura molt semblant a la del WebQuest:
1. Introducció: Informació inicial de l’activitat, descripció d’aquesta i com s’ha de dur a terme.
2. Preguntes: Llistat de preguntes a contestar. Trobem 2 tipus de preguntes:
- Preguntes directes.
- Preguntes indirectes.
3. Recursos: Llistat de pàgines web que el creador a inclòs per ajudar al nen a respondre les preguntes o realitzar les activitats.
4. La gran pregunta: Inclou la pregunta final, una pregunta global on no apareix la seva resposta directament en cap dels recursos, sinó que depenent de les respostes anteriors i del que han après responent les preguntes hauran de contestar aquesta gran pregunta.
5. Avaluació: Es tracta de fer una descripció clara de què i com s’avaluarà tot l’aprés.
6. Crèdits: Llistat de fonts utilitzades, ja siguin imatges, sons, vídeos, textos... proporcionant els enllaços de fonts originals.
2. Preguntes: Llistat de preguntes a contestar. Trobem 2 tipus de preguntes:
- Preguntes directes.
- Preguntes indirectes.
3. Recursos: Llistat de pàgines web que el creador a inclòs per ajudar al nen a respondre les preguntes o realitzar les activitats.
4. La gran pregunta: Inclou la pregunta final, una pregunta global on no apareix la seva resposta directament en cap dels recursos, sinó que depenent de les respostes anteriors i del que han après responent les preguntes hauran de contestar aquesta gran pregunta.
5. Avaluació: Es tracta de fer una descripció clara de què i com s’avaluarà tot l’aprés.
6. Crèdits: Llistat de fonts utilitzades, ja siguin imatges, sons, vídeos, textos... proporcionant els enllaços de fonts originals.

A través d’aquestes activitats, els nens i nenes treballaran la cooperació i també descobriran algunes de les seves curiositats. És molt positiu pel fet de treballar conjuntament amb els companys i companyes, així com també poder fer-ho amb les famílies.
Com a futur docent crec que hem de procurar que l'activitat que es proposa estigui adaptada al seu nivell intel·lectual i fer de les “Caseres del Tresor” un joc divertit per tal que assoleixin els conceptes de la millor manera.
A continuació trobareu dos enllaços d’on us podreu assabentar de com es crea una Cacera del Tresor:
No hay comentarios:
Publicar un comentario